Love List

domingo, junho 28, 2015

At Home Manicure

At Home ManicureOlá minhas queridas leitoras!! Como sabem eu adoro pintar as unhas, já fiz vários post sobre isso. Hoje venho vos mostrar passo-a-passo como preparo e pinto as unhas em casa!

Hello my dear readers!! As you may know I love painting my nails, I've done various posts about the topic. So today I'm going to show you my step-by-step at home manicure, from prep to paint!



Step 1O primeiro passo é remover o antigo verniz e caso for necessário cortar as cutículas. Eu começo sempre por aplicar um removedor de verniz num pedaço de algodão para limpar qualquer vestígio de verniz ou sujidade. Depois aplico algo para ajudar a remover as cutículas, como O.P.I Avoplex Exfoliating Cuticle Treatment.

The first step is to remove any old nail polish and cuticles if thats the case. I start off by applying some nail polish remover on a cotton ball and remove any old nail polish left on my nails. Then I like to apply something to help remove any excess cuticles, for example the O.P.I Avoplex Exfoliating Cuticle Treatment.

Step 2A seguir gosto de limar as unhas para ficarem todas perfeitinhas. Depois aplico uma base, desta vez utilizei primeiro um verniz para endurecer as unhas, O.P.I Nail Envy Nail Strengthener (nem sempre faço isto, apenas quando as unhas estão fracas!), como base utilizei Essence The Gel Nail Polish Base Coat.

Next I file my nails so the have a great shape. Then I apply a base coat, this time I applied O.P.I Nail Envy Nail Strengthener first (I don't always do this, only when I feel my nails are weak!), for my base coat I used Essence The Gel Nail Polish Base Coat.

Step 3O próximo passo é pintar as unhas. Eu por norma pinto sempre duas camadas finas, acho que assim cobre melhor e dura muito mais tempo. O verniz de hoje é Essie Nail Polish Fiji.

The next step is to paint the nails. I normally paint two thin coats, which I think works the best. The nail polish I'm using today is Essie Nail Polish Fiji.

Step 4Por ultimo aplico um top coat para dar brilho e manter o verniz durante mais tempo, utilizei o Essence The Gel Nail Polish Top Coat. Como eu não tenho paciência nenhuma para esperar que as minhas unhas secam, eu utilizo o Essence Nail Art Express Dry Drops. Depois gosto só de aplicar um óleo hidratante para as cutículas como também um creme de mãos. O.P.I Avoplex Cuticle Oil to Go, Nivea Nutritivo Smooth.

To finish off I use a top coat to give shine and to help the manicure last longer, I used the Essence The Gel Nail Polish Top Coat. Since I have no patience while my nails dry, I use Essence Nail Art Express Dry Drops. Then I like to apply a cuticle oil and a hand cream so everything stays nice and moisturized! O.P.I Avoplex Cuticle Oil to Go, Nivea Nutritivo Smooth.
O que acharam? Também seguem estes passos, digam nos comentários!

Do you follow these steps, tell me in the comments!

Add subtitle text

Enviar um comentário